Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden per 29 juni 2022
Format C
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis[1]ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
- Algemene informatie
- Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: mw. drs. L.M.A. Nederpel
BIG-registraties: 19032547525
Overige kwalificaties: basisopleiding Cognitief gedragstherapeut, EMDR (trauma therapeut), Affectfobietherapie, hypnotherapie en in opleiding tot EFT therapeut.
Basisopleiding: Universiteit Leiden, postdoctoraal Gz-psycholoog eveneens in Leiden.
AGB-code persoonlijk: 94006965
Praktijk informatie 1
Naam praktijk zoals bekend bij KVK: Praktijk voor Psychologie Linda Nederpel
E-mailadres: info@praktijkvoorpsychologie-lindanederpel.nl
KvK nummer: 53272110
Website: www.praktijkvoorpsychologie-lindanederpel.nl
AGB-code praktijk: 94058774
- Biedt zorg aan in
Omdat in het Zorgprestatiemodel nog wordt gewerkt met een onderscheid in basis- en
specialistische ggz wordt tijdelijk deze vraag ook opgenomen in het kwaliteitsstatuut. Dit onderscheid
zal in de toekomst vervallen en dan blijft uitsluitend de indeling in categorieën over.
2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
de generalistische basis-ggz
2b.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
Categorie A
- Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals
aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw
patiënten/cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de
praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
Behandeling van depressie, angstklachten, overspanning, rouwverwerking en dergelijke.
Aandachtgebieden zijn stressgerelateerde klachten, trauma en behandeling van tinnitus en
hyperacusis. Specifieke doelgroep is mensen werkzaam binnen de Nationale Politie en volwassenen.
Behandelvormen zijn cognitieve gedragstherapie, trauma behandeling (EMDR), affectfobietherapie
(AFT), hypnotherapie en heden in opleiding tot relatietherapeut (EFT).
3b. Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Depressie
Angst
Persoonlijkheid
Somatoforme stoornissen
- Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Indicerend regiebehandelaar 1
Naam: Linda Nederpel
BIG-registratienummer: 19032547525
Coördinerend regiebehandelaar 1
Naam: Linda Nederpel
BIG-registratienummer: 19032547525
- Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collega psychologen en -psychotherapeuten
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met
(naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Bedrijfsartsen en eenheidspsychologen van de Nationale Politie. Verschillende huisartsen uit Delft en
KNO artsen vanuit ziekenhuizen in Delft e.o. en specifiek werkzaam bij de Reinier de Graaf Gasthuis
in Delft.
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk,
tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Afstemming van de behandeling met verwijzer Nationale Politie. Overleg met huisartsen bij
doorverwijzing, afstemmen medicatie of bij verergering van de klachten ondanks de behandeling.
Doorverwijzing naar een collega of SGGZ als de cliënt onvoldoende opknapt van de behandeling of
andere psychologische problemen spelen die elders beter behandeld kunnen worden.
5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf,
huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):
Een cliënt die in behandeling is kan altijd contact maken met mij als behandelaar als er problemen
zijn die niet kunnen wachten tot het volgende consult of sprake is van crises tijdens kantooruren.
Gedurende avond/nacht/weekend/crises kan cliënt contact opnemen met de eigen huisarts of de
huisartsenpost. Mocht ik zelf als behandelaar niet in staat zijn om op deze hulpvraag adequaat te
reageren zijn er een aantal collega Gz-psychologen die mij kunnen ondervangen.
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: dit in de praktijk nog nooit nodig is gebleken.
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende
zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
In mijn rol als regiebehandelaar in de ggz werk ik monodisciplinair. Voor het behouden van mijn
registratie als beroepsbeoefenaar en de verplichtingen die voortvloeien uit de visitatie van mijn
beroepsvereniging (LVVP) neem ik deel aan drie lerende netwerken met mijn collegae uit dezelfde
beroepsgroep. Gedacht kan worden aan 6 tot 8 bijeenkomsten van 2 uur intervisie per jaar met
collegae die eveneens Gz-psycholoog zijn en werkzaam binnen een eigen praktijk. Daarin worden
casuïstiek, complicaties en inhoudelijke thema's besproken naast praktijk voering. Daarnaast heb ik
ongeveer 3 x per jaar professionele bijeenkomsten van een hele middag (4 uren) met verwijzers
(arbo artsen, eenheidspsychologen, psychiaters) werkzaam bij de Nationale Politie. Daarin worden
eveneens casuïstiek, complicaties en inhoudelijke thema's besproken.
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
- 6 tot 8 bijeenkomsten van 2 uur intervisie per jaar met collegae Gz-psychologen.
- 3 x per jaar professionele bijeenkomsten van 4 uur met bedrijfsartsen, eenheidspsychologen,
psychiaters werkzaam bij de Nationale politie.
- Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
Ja
Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is
Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: www.praktijkvoorpsychologie-lindanederpel.nl/contracten[1]zorgverzekeraars/
- Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
www.praktijkvoorpsychologie-lindanederpel.nl/behandeltarieven/
- Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:
Intervisie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep:
https://www.lvvp.info/kwaliteitsbeleid/index.html
- Klachten- en geschillenregeling
Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht
bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
Hierbij verwijs ik naar de huidige klachtenregeling van de LVVP.
Link naar website:
https://www.lvvp.info/voor-clienten/hoe-te-handeln-bijklachten-over-de-behandelaar/
- Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en langdurige ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
- Mw. drs. M. van Doorn, Gz-psycholoog
- Mw. drs. J. van Leeuwen, Gz-psycholoog en
- Dhr. drs. Ir. Ing. N. Hochstenbach Gz-psycholoog
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens
overlijden of andere calamiteiten:
Ja
- Het behandelproces - het traject dat de patiënt in mijn praktijk doorloopt
- Wachttijd voor intake en behandeling
Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of
document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: www.praktijkvoorpsychologie[1]lindanederpel.nl/wachttijden/
- Aanmelding en intake
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische
aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt):
Vanuit de Nationale Politie worden cliënten beveiligd aangemeld, per email en onder een
dossiernummer, direct naar mij. Vervolgens neem ik telefonisch contact op met de cliënt die
verwezen is en maak een afspraak voor de intake met uitleg over route naar de praktijk. De intake
wordt eveneens door mij gedaan aangezien ik monodisciplinair werk in mijn eigen praktijk.
Bij reguliere verwijzingen vanuit de huisarts komt de telefonische aanvraag bij mij binnen. Ik maak
samen met de cliënt een afspraak voor de intake die ik zelf vorm geef aangezien ik monodisciplinair
werkzaam ben in mijn eigen praktijk.
Binnen de intake worden de klachten van de cliënt geïnventariseerd en de behandeldoelen duidelijk
geformuleerd waar binnen de behandeling aan gewerkt wordt. De communicatie tijdens de
behandeling is face to face en indien nodig kunnen afspraken verzet worden of korte vragen gesteld
worden middels telefoon of beveiligd via email (zivver).
12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend
zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk
geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt:
Ja
- Behandeling
13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de
behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een
afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),
tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en
met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe
dat als volgt:
Binnen de behandeling wordt altijd, minimaal 1 sessies (soms meerdere indien geïndiceerd), de
naaste partner of familieleden betrokken bij de behandeling. Ik bespreek dit altijd met de cliënt. Als
de cliënt hier mee akkoord gaat nodigt de cliënt zelf of ik als behandelaar zijn naasten uit om bij een
gesprek aanwezig te zijn. Vooraf wordt samen met de cliënt besproken wat er gedurende dit gesprek
besproken wordt.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord
(zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
De voortgang van de behandeling wordt gemonitord door elke 6 tot 8 weken de behandeling te
evalueren met de cliënt. Uiteraard kan dit tussendoor ook gedaan worden als dit nodig blijkt te zijn of
van belang is voor de cliënt of voor de voortgang van de behandeling. De behandeldoelen worden in
overleg met de cliënt aan het begin van de behandeling opgesteld in het behandelplan. Deze
behandeldoelen worden tijdens de evaluatie, indien nodig, bijgesteld, afgevinkt of andere
behandeldoelen worden geformuleerd afhankelijk van de klachten van de cliënt.
De zorgvraag wordt getypeerd met behulp van de HONOS+. Er wordt een ROM vragenlijst
afgenomen via Embloom.
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten,
medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als
standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Ik evalueer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de voortgang, doelmatigheid
en effectiviteit van de behandeling. Als standaard periode hanteer ik hiervoor iedere 6 tot 8 weken.
Mocht dit eerder of frequenter nodig zijn gezien de klachten of de wens van de cliënt of mijzelf als
regie behandelaar, dan wordt dit uiteraard eerder besproken. Binnen deze evaluatie wordt er stil
gestaan bij hoe de behandeling verloopt, of er behandeldoelen behaald zijn of bijgesteld moeten
worden en of er nieuwe behandeldoelen opgesteld dienen te worden.
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
De tevredenheid van de cliënten toets ik door dit als vast onderdeel te bespreken binnen de
behandeling. Dit is prima om gelijktijdig en met een zelfde frequentie (6-8 weken) te doen als de
evaluatie van de behandeling/behandeldoelen. Besproken kan worden of cliënt zich veilig en goed
voelt binnen de behandeling en gesprekken en kunnen er eventuele aandachtspunten besproken
worden en uitgevoerd worden. Ook kan de cliënt tevredenheid gemeten worden door middel van een
vragenlijst bv CQi.
- Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de
behandeling en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld
middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik
informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde
resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
- Omgang met patiëntgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de
behandeling betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe
geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en
huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),
het stappenplan materiële controle en ik vraag het controle plan op bij de zorgverzekeraar (bij
materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan
zijn zorgverzekeraar/NZa:
Ja
III. Ondertekening
Naam: mw. drs. L.M.A. Nederpel, Gz-psycholoog
Plaats: Delft
Datum: 29 juni 2022
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening,
handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut
naar waarheid heb ingevuld:
Ja